От ринга до удобния ефир: Как Кубрат Пулев стана шампион по натрапчив PR

Новини

dnesbulgaria.com

Малко неща в този свят са по-устойчиви от стремежа към светлина под прожекторите. И ако има пример за това, който звъни като празна кофа по павирания път на медийното внимание, то това е „истеричният“ пиар около Кубрат Пулев и неговия верен PR партньор — шефът на спортните новини на bTV Влади Лазарова.

Как започва приказката?

Всяка приказка има своите герои и антагонисти. Тук обаче главните действащи лица са сякаш измислени в роман на поп-фолк литературата. Владимира, в ролята на самопровъзгласения шампион на PR сцената, и Кубрат — носител на „световната титла“ в изкуството да превръща собствения си имидж в предмет на денонощно облъчване.

Световен шампион? А дали? Не е трудно човек да отвори официалния сайт на WBA и да види името Александър Усик като титулуван. Но, изглежда, за Лазарова фактите са просто досадни подробности — разходи, които нейният PR бюджет не може да си позволи.

Истерия за билети или за внимание?

О, „истерията за билети“ е истинска — поне според новините на bTV. Иронията обаче е в това, че дори най-голямата зала в София стои полупразна. Къде е тази „истерия“? Може би тя съществува само в главите на PR специалистите, които така отчаяно се опитват да продадат „събитието“ като историческо. За сравнение, истерията за мача на Григор Димитров запълни залите за два дни, но това, изглежда, не заслужаваше време в новините, защото не беше клиент на Лазарова.

Национална федерация или частен бизнес?

Друг интересен въпрос е защо се натрапва частен спортен проект като нещо национално значимо. Кубрат и неговият бизнес партньор Ивайло Гоцев са отлични промоутъри на себе си, но това няма нищо общо с развитието на спорта или младите таланти. Докато те доминират ефира, истинските спортисти и федерации остават в сянка, без време за изява.

Какво казват хората?

Ако коментарите под публикациите са барометър за успеха, то той явно се намира в отрицателната зона. 80% от мненията са негативни, но това не е „хейтърска“ тенденция. Това е огледало, в което лъскавият PR на Кубрат се отразява като кривото лице на самовлюбената претенция.

Метафори на деня

Кубрат Пулев като „световен шампион“ е като снежен човек през юли — съществува само в ума на онези, които отчаяно искат да вярват в него. А bTV, под вещото ръководство на Лазарова, се превърна в нещо като каруца, натоварена със захарен памук, която обикаля села и паланки, крещейки: „Гледайте ни! Купете си билет!“

Кубрат и неговият PR екип трябва да си отговорят на няколко важни въпроса: Колко дълго могат да заблуждават хората? Докога националната телевизия ще служи на частни интереси? И най-важното — кой ще носи отговорност за подигравката със зрителите и спорта в България?

Вместо да говорим за спортни постижения, ние сме свидетели на фарс, който едновременно забавлява и натъжава. Кубрат е на ринга на PR игрите, но не като шампион, а като клоун в цирка на вниманието.

Още от Новини