Мизерия и разруха! Така изглежда автобусният транспорт и спирките в Община Белово. И кой, според вас, е виновен за опасното придвижване и транспортиране на хората – нашият познайник Костадин Варев. Кметът от години управлява транспотните услуги в цялата община – кога лично, кога чрез подставени лица, кога чрез сина си като кондуктор …
По-паметливите жители помнят как Варев и приятелите му са овладели автобусните превози още от времето, в което сегашният градоначалник не е бил кмет. А само председател на Общинския съвет, но и същевременно управител, член на борда на директорите и т.н. Така от години Варев и семейството му превозват между населените места в Община Белово, но никой не е виждал сключения договор между фирмите и общината. Поради тази причина липсват и отчети за изминати километри, извършени курсове, приходи, разходи, задължения. Чудна прокурорска картинка. Но според подобни общински договори, в нормални общини, а не като в Беловската, превозвачът трябва да осигури нормална автогара, нормални спирки, нормални условия.
Схемата за автогарата
Схемата за т.нар. автогара, защото това е всичко друго, но не и автогара на държава от Европейския съюз, е толкова сложна, че само Варев и приближените му я разбират и реализират. Превозвачът купува автогарата от Общината някъде преди около 5-6 години чрез „Бизнес консулт 58“ с управител Георги Робов. Човечецът по-късно починал. Според нашата информация, защото не могъл да понесе, че държавата го гони за едни 270 000 хиляди лева, за които вина носи кметът. Така автогарата в Белово е отнета и пусната на публична продан заради наложена възбрана от банка за над 100 000 лева. И тук на сцената излиза Частният съдебен изпълнител Деница Станчева. Справка показва, че тя продава всичко, което Община Белово си търси като обезщетения, възбрани, изземвания и т.н. Станчева пуска „бърза“ продан на автогарата (в рамките само на един месец) на 3 655 кв. метра имот и застроена площ от 243 кв. м. (Автогарата и прилежащите и терени) за сумата от … 161 000 лева. Започва едно прехвърляне на дялове, смяна на управители, като се мине през Валентин Атанасов, Атанас Христев, та се стигне до 80-годишния Али Цангалов. Следите се замитат.
Наглост
Не стига че автогарата не отговаря на никакви условия за безопасност или достъпност за хора с увреждания, няма и място за извършване на технически преглед на автобусите преди курс, не стига че спирките, където ги има, са опасни за хората, не стига че в нито едно населено място няма график или разписание на автобусите, не стига че се изписват фалшиви имена на ползватели на карти за безплатно пътуване на възрастни хора и фиктивни курсове, наглостта стига до там, че училишните автобуси, осигурени преди години от Министерството на транспорта за нуждите на Министерството на образованието за СУ „Александър Иванов – Чапай“, се използват за междуградски курсове от фирмата – превозвач.
Това е абсолютно забранено, според 2 Наредба № 2 /31.03.2006 г. на министъра на финансите, която гласи:
1. Училищните автобуси, предоставени от министерството на образованието и науката се използват за безплатен превоз на деца и ученици от населени места, където няма функциониращи училища до средищните училища, намиращи се в границите на общината, съгласно Наредба № 2 /31.03.2006 г. на министъра на финансите.
2. Училищните автобуси, освен за безплатен превоз на правоимащи по Наредба № 2 /31.03.2006 г. на министъра на финансите, могат да се използват за превози с образователни цели на територията на страната извън утвърдените маршрути, обслужващи безплатния превоз на деца и ученици в няколко случая, като провеждане на учебно-опозвателната дейност с деца и ученици; участие в олимпиади, състезания, фестивали, концерти, конференции на деца, ученици и педагози; участие в културни мероприятия на деца, ученици и педагози; участие в образователни проекти; организирани посещения на бази за отдих, лагери за деца, ученици и педагози; квалификационна дейност деца и ученици, на педагогически и непедагогически персонал.
И ако прокуратурата и съдът в Пазарджик са благосклонни към Варев и си затварят очите за тези фрапантни нарушения, от Министерството на образованието и науката и от Министерството на транспорта ще реагират. Скоро, още преди 29 октомври.